Tranquilo, Tranquilo - Reisverslag uit Mariscal Sucre, Ecuador van Myrthe T - WaarBenJij.nu Tranquilo, Tranquilo - Reisverslag uit Mariscal Sucre, Ecuador van Myrthe T - WaarBenJij.nu

Tranquilo, Tranquilo

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

18 April 2014 | Ecuador, Mariscal Sucre

Allereerst superbedankt voor al jullie leuke reacties!! Ik vond het echt heel leuk om ze te lezen! :)

Tranquilo, Tranquilo, het levensmotto van ongeveer elke Ecuadoriaan. Ik heb het deze week al vaak mogen meemaken. Ik begin er onderhand aan te wennen, het is een soort mindset change anders wordt je echt helemaal gek!

Zaterdag, de eerste dag in Quito, had ik 3 andere meiden hier in het studentenhuis ontmoet en zijn we Quito gaan verkennen. Met de Trolley bus naar Centro de Historico. De trolley bus kost maar $0,25 maar dan sta je wel klemgedrukt in een klamme bus tussen allemaal zwetende kleine Ecudoriaantjes ;)
We zijn bij een schattig marktje geweest, hebben een basiliek beklommen, wat wel een hele onderneming was aangezien je om boven te komen over een klein houten bruggetje moest en een aantal mega steile trappetjes op moest, maar je werd wel beloond met een prachtig uitzicht over Quito! Prachtig om al die groene bergen rond de stad te zien opdoemen.
Daarna in een heerlijk vegetarisch(!) restaurant gegeten waar je een kom soep, hoofdgerecht, drinken en toetje krijgt voor maar $2,50!
s´avonds vroeg naar bed want ik was nog steeds erg moe van de jetlag en de reis.
De volgende dag zijn we met een 6 man op pad gegaan. We hebben wat leuke parken bezocht, heel mooi en waar je er ook veel van kan vinden in Quito. We hebben een marktje bezocht en naar een vet grote shopping mall geweest, wat eigenlijk een hele rare ervaring was. Aan de ene kant van de stad worden door de rijke Ecuadorianen rolex horloges van $500 dollar gekocht en een paar straten verder zitten families met kinderen de hele dag op straat om een paar dollars bij elkaar te sprokkelen. Het verschil tussen rijk en arm is heel groot hier, maar het is zo bizar om dat van zo dichtbij te ondervinden!
s´avonds lekker uit eten in een Mexicaans restaurant (jam, jam). Een burrito en een cola voor maar $5, chill :)

Maandag begonnen mijn Spaanse lessen! De school zit letterlijk hier tegenover dus dat is heel relaxed. Ik zat met nog 1 ander meisje in mijn groep en we hadden les van Pabló, een heel grappige man. Ik moet wel zeggen dat het me erg tegenviel hoeveel Spaans ik nog had onthouden van de middelbare school.. Ik schaamde me echt een beetje. Maarja volgens pabló gaat alles Tranquilo, Tranquilo dus maak je geen zorgen ;)
De tweede dag was trouwens wat minder Tranquilo want er moest mucho huiswerk worden gemaakt!
De spaanse lessen zijn wel heel anders dan in Nederland. Zoiezo zit je met zijn tweeen dus je hebt eigenlijk een soort prive les, alles is in het Spaans en we hebben heel veel conversaties in het spaans wat het leerproces natuurlijk wat versneld. Ook doen we spelletjes zoals memory en zelfs een keer karaoke (tengo la camisa negra), wat wel echt hilarisch was :P

De school organiseert daarnaast ook nog andere activiteiten. Zo hadden we op dinsdag onze eerste salsa les! :)
We hebben de eerste 4 basispassen geleerd, wat me best goed afging :) Ik vond het echt heel leuk! De andere 4 hadden er wat meer moeite mee wat nogal wat frusraties bracht bij de leraar.. Aan het einde van de les bood hij zelfs zijn excuses aan mij aan aangezien het allemaal niet zo snel ging :P
Woensdag hadden we de tweede les, nu moest ik de chico zijn wat eigenlijk wel een stuk moeilijker is! (Martijn begin maar alvast met oefenen ;)). Woensdag hadden we ook een city tour naar het historische center. Helaas heb ik deze tour moeten missen aangezien ik mijn visum nog moest regelen. Er was mij verteld dat ik alleen een stempel nodig had, dus ja hoelang zou dat nou moeten duren.. LANG! Want ja alles gaat natuurlijk Tranquilo, Tranquilo hier he. Bleek dat ik ook nog een stempel miste die ik op het vliegveld had moeten krijgen waardoor ik de hele stad door moest en overal moest wachten en wachten en wachten...
Maargoed denk Tranquilo, Tranquilo dan is er niks aan de hand ;)

Niet alleen met school doen we dingen hier, we ondernemen ook veel met de mensen hier in het studentenhuis. Er zit van alles hier, al is de top 3 van afkomsten 1. Duistland, 2. Nederland en 3. Belgie. Er zijn mensen die vrijwilligerswerk doen, stage lopen, spaanse lessen volgen waardoor iedereen weer een ander verhaal heeft wat trouwens erg leuk is om allemaal te horen. Het is echt een soort studentenhuis. Ik zit met een ander meisje van Nederland op de kamer wat heel gezellig is. S´avonds kook je wat, alleen of samen en zit je gezellig met z´n allen in de ´woonkamer´.
Dinsdagavond zijn we ook naar een pubquiz geweest tijdens happy hour, dus cocktails voor $2 :) Helaas niet gewonnen..
Elke woensdagavond is het hier ladiesnight dus gratis entree en gratis cocktails voor de dames, waar we natuurlijk wel even van moesten profiteren ;) Maar niet tot te laat want we moesten de volgende dag natuurlijk weer om 8.30 in de banken zitten voor de Spaanse les!

Dit weekend is het in Quito (eigenlijk een heel Zuid-Amerika) Semana Santa, AKA pasen. Maar het wordt hier heel groots gevierd! Donderdag kregen we op de school een Fanesca, een grote kom soep met allerlei soorten groenten wat ze alleen tijdens Semana santa eten, heel lekker. Vandaag, goede vrijdag, is er een grote processie/optocht. Ik ben er net van terug en het was een heel groot gebeuren! Ons was verteld dat we er vroeg moesten zijn, dus wij als echte Toeristen, zonder de Tranquilo, Tranquilo instelling daar veels te vroeg naartoe :P
Dus we hebben een aantal uur in de brandende zon moeten doorbrengen.. Gelukkig werden we wel enigzsinds vermaakt door al de stressvolle straatverkopers en de vele politie, brandweermannen en ambulances. Alles werd uit de kast gehaald. Na vele uren wachten kwam dan eindelijk de optocht. Heeeeeel veel mensen in paarse pakken en mannen die de lijdensweg van Jezus willen ervaren. Zelfs oude mannen met gigantische houten kruizen en kettingen om hun voeten. Wel spectaculair om te zien!

Morgen ga ik de Cotopaxi beklimmen, de hoogste actieve vulkaan op de wereld. Hij is 5.897 meter hoog en we gaan van 4550 tot 4800(!) meter te voet klimmen! Dat wordt zwaar!! Downhill gaan we dan met een mountainbike naar beneden. Ik zal in mijn volgende blog als ik terug ben van een week Puerto Quito (waar ik zondag heen ga) vertellen of ik de top gehaald heb ;)

Hasta Pronto y muchos besos!






  • 18 April 2014 - 23:44

    Joinzz:

    Heeey myrt,

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen! Ik moest wel lachen om dat tranquilo tranquilo hahaha. En martijn binnenkort salsa dansen haha leuk! Sterkte morgen en geniet van het uitzicht! Dat zal de klim zeker waard zijn!!

    Dikke kus

  • 19 April 2014 - 00:26

    Jolanda:

    Hey Myrthe,

    Wat een super verslag weer! Lieverd wat maak je veel mee! Wij brengen de Paas lekker in Ermelo door. We gaan ons best doen om het tranquilo tranquilo hier ook in te voeren.....
    Sterkte morgen met de beklimming,met veel water om te drinken en een hoedje tegen de zon, gaat het je zeker lukken!
    Tot het volgende verslag!
    Xxx jolanda

  • 19 April 2014 - 00:26

    Jolanda:

    Hey Myrthe,

    Wat een super verslag weer! Lieverd wat maak je veel mee! Wij brengen de Paas lekker in Ermelo door. We gaan ons best doen om het tranquilo tranquilo hier ook in te voeren.....
    Sterkte morgen met de beklimming,met veel water om te drinken en een hoedje tegen de zon, gaat het je zeker lukken!
    Tot het volgende verslag!
    Xxx jolanda

  • 19 April 2014 - 00:35

    Martijn:

    Hey Lieverd!

    Goed om te lezen dat je je al een beetje aan het verplaatsen bent in de lokale mindset! Dat zal je een stuk stress gaan schelen de komende tijd! En maak je geen zorgen over die danspasjes! Dat komt helemaal in orde..;) Heel veel succes en plezier morgen met de Klim! XXKus

  • 19 April 2014 - 11:33

    Mama:

    Ondanks dat je met skype al het een en ander had verteld, is dit toch heel erg leuk om te lezen hoor lieverd. Het is echt geweldig wat je allemaal meemaakt en je schrijft er zo leuk over. En het motto van Equador is heel goed voor jou. Over een paar maanden is deze "lifestile" misschien wel vanzelfsprekend voor je.
    Liefs mama

  • 19 April 2014 - 13:42

    Tim:

    Hey dear trotamundos,

    Wat een heerlijke belevenis weer,goed voor jou om te ervaren dat er ook nog een andere "snelheid" is dan volgas,tranquilo wordt je nieuwe "paso". Die kruizen in die processie zien er wel erg zwaar uit! Geniet van de klimpartij en denk wat je "broertje" als tip heeft gezegd.
    Calmar la bicicleta de montana!!!!!
    Abrazos de su papi xxx.

  • 20 April 2014 - 10:58

    Maret:

    Hola chica tranquila!

    Heel leuk weer om te lezen allemaal en om al wat eerste foto impressies te zien!:) Leuk ook dat er zoveel georganiseerd wordt vanuit school en je studentenhuis, klinkt erg goed allemaal. De optocht vind ik er wel een beetje eng uit zien,haha maar zeker indrukwekkend! Ik moest wel lachen om de karaoke, het bracht ook wat herinneringen naar boven van die vreselijke mondelingen Spaans op school waar we gewoon kei hard werden uitgelachen en nogal neerbuigend werd gedaan. Waar we (bijna beiden, doordat jij me nog had gewaarschuwd) de mist in gingen met; 'quiero cantar algo sobre... ' hahaha! Nu kwam die zin toch nog mooi van pas met Camisa Negra, haha.Maar dit klinkt in ieder geval wel een stuk beter allemaal dan onze Spaanse lessen.. ik weet ook zeker dat het allemaal wel weer snel naar boven komt en je binnen de kortste keren het onder de knie krijgt!:) Ik ben benieuwd hoe de Cotopaxi je is afgegaan maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal is goed gekomen!

    Daaaaag xxxxx

  • 25 April 2014 - 15:33

    De Buren:

    In Afrika (swahili) zeggen ze Polle Polle. Dat betekent ook langzaam langzaam. Gewoon even twee versnellingen terugschakelen. Veel plezier en groetjes van Josefien, Olivier, Lieke en Gijs

  • 26 April 2014 - 22:39

    Fons:

    Ha Mythe,
    Down Hill lijkt mij erg spectaculair. Dit zou ik ook nog wel eens willen, houdt mij op de hoogte hoe dit gaat.
    Ga je van de top helemaal naar benden? of stop je ergens halverwege?
    Dit kan natuurlijk niet op z,n tranguilo,s gaan dat snap je natuurlijk wel.
    Groet Liefs Fons, geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Mariscal Sucre

Myrthe

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 6886

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: