Crazy town, Montañita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Myrthe T - WaarBenJij.nu Crazy town, Montañita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Myrthe T - WaarBenJij.nu

Crazy town, Montañita

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

11 Mei 2014 | Ecuador, Montañita

Montañita. ik voelde het al toen ik de bus uit stapte, alles is relaxed hier. de sfeer, de lucht, de mensen die op blote voeten rondlopen, gezellige barretjes en restaurantjes en het strand natuurlijk, een heel relaxed stranddopje. Het blijft wel Ecuador dus er is genoeg crazyness going on. Er lopen veel straathonden die s'avonds ook de clubs bezoeken, open wegen en fluitende mannetje maar ook een straat waar blowende hippies de hele dag elkaars dreadlogs bijwerken, om de 50 meter worden happy brownies verkocht, leraren die te brak zijn en niet opdagen in de les en een straat met ongeveer 20 cocktailstands met 3 dollar cocktails (la calle de cocktail), as I said, crazy town.

De meeste mensen die Spaanse lessen volgen verblijven in Las Cabanas. Een hostel met goeie kamers, zwembad, jacuzzi en een gezellige main area. Geen verkeerde plek om de week door te brengen!
Mijn dag begon altijd om 8u met Spaanse lessen, daarna surfen en dan nog weer een Spaanse les.
De Spaanse lessen vonden plaats in een soort school 5 min van de Cabanas (eigenlijk is alles hier 5min van elkaar). S'ochtends kregen we grammatica en s'middags met een andere lerares gingen we de grammatica toepassen dmv spelletjes, gesprekken etc. De middaglessen waren vooral heel erg leuk en leerzaam, verboden woord spelen in Spaans is nog best een uitdaging!
Tijdens de ochtendlessen kregen we altijd een ontbijtje om een beetje uit je slaaproes te komen, dat was zeker nodig wanneer je de vorige dag uit was geweest ;)
Want Montañita staat ook bekend om zijn partyscene. Vanaf woensdag begint de gekte hier. Met een Engels meisje (Rebecca, met een heerlijke Engels accent) wat ik hier heb leren kennen waren we eerst uitgenodigd voor een verjaardagsfeest in een ander hostel. Het was een hele gezellige sfeer daar, er was live music, cocktails en heel veel salsa :). De volgende stop was calle de cocktail, een straat vol met stands waar je cocktails voor 3 euro kan kopen. Nog meer cocktails :P Uiteindelijk eindigd iedereen dan in de canyongrill. Een club waar je danst op het zand, de straathonden meefeesten en een goeie band aan het optreden is.
Donderdagavond staat Ladies night op het programma. In de club Hola ola (hallo golf) mogen de vrouwen gratis naar binnen en worden er ofcourse gratis cocktails geserveerd voor de dames ;)
Wat nog het leukste was was dat je je gezicht kon laten verven door een heel getallenteerde Autralische hippie. Echt hele mooie kunstwerken werden er geproduceerd! Ik moest natuurlijk wel ook aan de tijd denken aangezien ik de volgende dag mijn laatste spaans/surfles dag had en daar nog wel een beetje van wilde genieten ;)
Vrijdagavond gaan ze echter gewoon verder, ik heb nog meegedaan met een poolwedstrijd (wat niet echt geweldig ging), maar daarna heb ik heel verstandig mijn bedje opgezocht :). Niet heel veel slaap hier in Montañita dus.
Het weinige slaap kan ook liggen aan het feit dat er een verkeerd afgestelde haan naast het hostel woont die om 2u s'nachts zijn hondenblaf/kraai geluid produceerde en om 4u s'nachts zijn volgende ritueel begon met zijn vriend aan de andere kant van het hostel, wat aanhield tot ongeveer 6u wanneer de eenden ook gezellig aansloten. Ik heb nog nooit zoveel haat gehad voor een dier! :P kortom, slapen deed je niet :P

Ik heb natuurlijk ook gesurfd hier!! Wat echt supergaaf was! De eerste les ging al best goed, na de tweede poging kon ik al staan. De leraar zei dat ik erg goed was voor een beginner en dat ik de zee leek te 'kennen' ;) De tweede dag gingen we verder de zee in waar je dan wacht op de juiste golf en hoopt dat je niet valt aangezien je dan weer helemaal opnieuw kan beginnen om door die krachtige golfen heen te komen. Het moeilijkste aan surfen vond ik eigenlijk om de kracht te vinden in je armen om eerst door die freaking golfen te komen, daarna als een gek te peddelen als de golf kwam en dan nog een soort armopdruk moet doen om op je board te kunnen staan. Pfff mijn armen hebben het zwaar gehad :P
Woensdag werd ik geupgrade naar een nieuw board wat kleiner en smaller was, AKA: moeilijker.. Maar na enkele frustrerende pogingen lukte het me wel en als je dan zo omhoog wordt geheven op zo'n golf voelt dat toch wel geweldig :)

Vandaag was mijn laatste dag hier in Montanita, het was echt een heerlijke chilldag! Eerst een heerlijke Brunch met Rebecca en een Zwitserse Jongen gehad (chocolate pancakes! mmh) en daarna op avontuur naar la playa les Frailes. (Okee haha de elektriciteit valt net uit, pikzwart hier :P)
We moesten eerst een localbus nemen voor een uur, vervolgens werden we afgezet bij een national park waar we door middel van een soort tuk tuk over een hobbelig weggetje naar het strand werden gebracht. En wouw wat een prachtig strand! Het was een soort baai met een wit strand, prachtig blauw water omringd door prachtige bergen. Echt een spontaan vakantie gevoel! We hebben heerlijk liggen zonnen en gezwommen. Helaas ging het park om 4 uur al dicht en moesten we weer op pad. Daar stonden dan 2 blonde langs de kant van de weg te wachten en te wachten op de bis die niet leek te komen. Uiteindelijk kwam er een auto met een stel die ook naar Montañita gingen en ons wilde brengen. (Er was een meisje bij anders had ik het niet gedaan hoor! ;)) maar heel leuk zitten praten met de locals, ik vond het altijd heel leuk om dingen te horen over andere culturen. Na een uur werden we keurig afgezet in Montañita.
Mijn laatste avond hier, dus we gaan zo lekker op zoek naar pizza en morgen om 4u :O op om naar Puyo te reizen.

Mijn Spaanse lessen zijn over en ik ga beginnen aan mijn volgende avontuur, vrijwilligerswerk met de aapjes. Ik ben heel benieuwd en heb er heel veel zin in!!

Ik weet niet wanneer ik weer kan schrijven maar hopelijk tot zo snel mogelijk!


  • 11 Mei 2014 - 08:34

    Martijn:

    Hey!
    Ik ben natuurlijk alweer vroeg wakker, en wordt meteen beloond met een heerlijk verslag! Je had toch wat meer moeten oefenen met Burpees, dan was dat opstaan met surfen een eitje geweest! 'Skill-Transfer' noemen ze dat in CrossFit;P Na een leuke feestweek nu weer heel wat anders! Ben benieuwd en ik wacht met smart op de volgende verhalen!
    XKus, Martijn

  • 11 Mei 2014 - 12:11

    Ella :

    Lieve Mybon,

    Het klinkt als een geweldige combo van activitieten! Ben vooral heel jaloers op dat surfen, heerlijk lijkt me dat, en leuk dat je iemand had waar je lekker mee kon optrekken. Die cocktails klinken trouwens ook niet heel verkeerd ;). Ben erg benieuwd hoe je spaans nu klinkt na deze weken les, niet dat ik er wat van kan volgen, maar hoop dat jij tevreden bent met hoe veel je hebt geleerd. Mis je heel erg, en het werken met die aapjes gaat vast een heel leuk nieuw avontuur worden.

    Muchos abrazos,
    Ella

  • 11 Mei 2014 - 22:05

    Tim&Joke:

    Querida hija,

    Wat een geweldig verslag weer,we hadden het een en ander via de skype natuurlijk al gehoord maar toch leuk om het ook rustig te kunnen lezen.
    Wel echt een surfers paradise hoor moeilijk om niet verleidt te worden door zo'n aanbod van drankjes en Ladies night's.
    Vandaag moederdag gevierd op een speciale manier,Joke had met een kruk en twee planken een soort tafel over ons bed gebouwd met daarop een zeer uitgebreid "ontbijtbuffet" jammie erg lekker. Het weer in Holland is huilen met de pet op,geniet van dat mooie land met de warme zon.

    Diviertete con los monos!!! Sus padres amomorosos.xxxx

  • 11 Mei 2014 - 22:16

    Joyce, Ruud En Jolanda:

    Heey Roger,

    Wat een heerlijke avonturen weer:)! Haha die verkeerd ingestelde haan hahaha! Hoe gaat het met je salsalessen?! Volgend jaar op latin dansen:)? Geniet ervan en heeeeeel veel plezier! We missen je! Kus!

  • 19 Mei 2014 - 14:10

    Betty En Fons:

    Ha lieve Myrthe,
    Dat klinkt allemaal weer heerlijk. Dat surfen lijkt mij heel ingewikkeld, maar Fons ziet het wel zitten, nou ja... iets voor "opa" ??
    Heel veel plezier bij het volgende traject. We zijn benieuwd..
    Liefs Fons en Betty

  • 20 Mei 2014 - 21:09

    Maret:

    Lieve Turnerrrrr!!

    Wat een leuke dingen maak je allemaal mee daar, ik ben jaloers! Ik ga deze zomer ook leren surfen dus volgende zomer zeg ik: laten we lekker met een auto op een surfvakantie gaan! Of een IPB'tje doen natuurlijk, dat kan ook nog hihi! Wat een gek idee dat je alweer een maand weg bent en dat het eerste deel voorbij is, op naar de nieuwe avonturen met de aapies, wat vast ook geweldig wordt. Ik hoop snel weer een nieuwe blog te lezen over je eerste avonturen daarmee! Te echo de menos, veel plezier drollie!

    besos xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Montañita

Myrthe

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6898

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: