The Beginning! - Reisverslag uit Mariscal Sucre, Ecuador van Myrthe T - WaarBenJij.nu The Beginning! - Reisverslag uit Mariscal Sucre, Ecuador van Myrthe T - WaarBenJij.nu

The Beginning!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

13 April 2014 | Ecuador, Mariscal Sucre

Daar sta je dan! Met een grote brok ik mijn keel van het afscheid liep ik in een trance naar de gate. Nu gaat het echt beginnen en je staat er helemaal alleen voor!
Op de gate nog wat berichtjes en belletjes (ook van activity international!) van mensen die me nog veel
Plezier en geluk wensten! Het eerste deel van de reis was ik nog redelijk rustig, ik moest overstappen op Houston, Amerika dat ken ik wel. Tijdens de vlucht en daarna bij de security al gelijk wat mensen ontmoet. Je maakt eigenlijk zoveel sneller contact als je alleen reist!
Toen ik in het vliegtuig zat naar Quito begonnen de zenuwen wel toe te slaan, nu is het echt zover je gaat naar Quito! Wekenlange voorbereiding komen nu tot werkelijkheid. In het vliegtuig nog een poging gedaan om een beetje te slapen maar in een haast rechte stoel met een verkrampte nek en met een half dronken man 2 stoelen naast je die ongeveer 3 keer hetzelfde verhaal heeft verteld aan het veels te lieve meisje naast me, is dat best lastig ;)
Ik heb nog even genoten van Quito by night by air, echt heel mooi met al die lichtjes en bergen, dat mis ik eigenlijk echt aan NL :p
Bij de bagage claim maakte ik een sprongetje van geluk toen ik mijn tas op de band aan zag komen, je weet het nooit met die transfers ;)
Een jammere tegenslag was dat het mannetje dat me op zou halen nog niet te bekennen was.. En het nummer (emergency) werd niet opgenomen. Dus ja dan maar wachten.. Gelukkig kwam hij niet al te lang daarna en werden we (nog een ander meisje) in een keurig busje en een ontvangstpakketje naar het studentenhuis gebracht. We zitten in het Mariscal gedeelte, het uitgaangsleven zeg maar, een soort Bourbon street, dus mijn eerste paar indrukken van Quito zijn nog niet echt geweldig. Maar die worden hopelijk vast snel verandert ;)
Iemand anders zat blijkbaar in mijn kamer dus ik moest voor 1 nacht in een andere kamer, eentje met een 2 persoonsbed en prive badkamer voor mij alleen, I don't mind! ;)
Als je dan wakker wordt in een vreemde stad, zonder plannen en nog geen mensen van hier ontmoet dan merk je wel echt dat je alleen bent. Gelukkig kwam ik net een meisje in de gang tegen en ga nu met haar en een vriendin op pad, so I got a plan! ;)
Maandag begin ik met mijn Spaanse lessen, ik ben benieuwd!! :)
Jullie horen van me! Xxx

  • 14 April 2014 - 09:12

    Martijn:

    Hey Schat! Ik heb het gevonden hoor! Leuk om te lezen!;) Kus:)

  • 14 April 2014 - 15:24

    Tim:

    Stoere Myrth,
    Wat leuk om zo snel een wat uitgebreide indrukken reeks te lezen,gelukkig waren er al diverse smsjes langs geweest.
    Ik kan me de diverse reisemoties van je wel voorstellen ondanks je goede voorbereiding is het toch afwachten hoe het echie uitpakt.
    Dat wachtend op de airport moet zeker spannend zijn geweest,had je toen al contact met het andere meisje?
    Ben benieuwd naar je eerste lessen en je lesgenoten.
    Buena suerte con las lecciones.
    Dikke zoen Pappie

  • 14 April 2014 - 15:41

    Sylvia:

    Hee lieve Myrthie! Wat gaaf :) klinkt heel erg goed! Ben erg benieuwd naar al je avonturen en Spaanse lessen, leer je zeker meer dan mijn spaans; Adios amigos ;) xxx

  • 14 April 2014 - 17:55

    Mama:

    Ha lieve Myrth,
    Leuk hoor zo je eerste ervaringen te lezen, ben heel benieuwd naar wat allemaal nog gaat volgen. Maar toch ook wel heel blij dat we zo af en toe kunnen "whats appen" .
    Liefs mama

  • 14 April 2014 - 18:20

    Ella:

    Lieve Myrth,

    Leuk om het zo te lezen, goed dat je meteen zo begint met schrijven, maar ach ben niet anders gewend ;). En vergeet een ding niet he, je bent niet alleen, een berichtje en je krijgt lekker een berichtje terug <3. Vandaag je eerste les gehad, hoop dat het leuk was en dat je met nieuwe mensen contact hebt kunnen maken.

    Ciao Bella (oohnee wacht dat is Italiaans, ach details, ik hoop dat je het me vergeeft. ;))
    -xxx-

  • 14 April 2014 - 19:25

    Jolanda:

    Hey lieve Myrthe,
    Wat ben je toch een 'stoer wief'! Echt leuk om al snel over je bevindingen te lezen. Ik blijf je volgen hoor! Geniet van je nieuwe ervaringen lieverd, die neemt niemand je meer af!
    Een dikke knuffel, Jolanda ( hahaha ook van Ruud moet ik schrijven! )

  • 14 April 2014 - 20:29

    Merlijn:

    Olaaa myrthaa!

    Wat fijn om te horen dat alles goed met je gaat!
    Ik ga je trouw volgen op waarbenjij hoor :D
    Heel veel plezier met het leven als een mooie (blonde) latino
    EN succes met de spaanse lessen natuurlijk ;)

    X Merlign ;)

  • 14 April 2014 - 22:19

    Joinzz:

    Heey Roger,

    Zo te lezen was je eerste dag toch helemaal goed gekomen:), wat fijn!! Ben benieuwd naar verslag 2! Gelukkig is de WiFi wel beter dan toen in cuba, wat dat betreft is quito wel modern of niet?!

    Heeeel heel heel veel plezier daar en geniet!

    Xxxxxxxxxxxxxx

  • 15 April 2014 - 12:30

    Maret:

    Shaniniiii!!

    Wat fijn om al een eerste blogje te lezen, ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal nog spannend is en onwennig met al die nieuwe indrukken en vreemde omgeving om je heen. Super chill van je kamer wel haha, beetje luxe kan nooit kwaad! Leuk ook dat je al gelijk met dat meisje wat bent gaan doen, ben benieuwd wat je al hebt gezien en gedaan tot nu toe. En ik ben erg benieuwd hoe je eerste les Spaans was, oftewel, ik kijk uit naar een volgende blogje!:) Veel plezier!

    Besos para ti! xxxxxxxxx

  • 15 April 2014 - 15:31

    Yvonne Veerman:

    Ha Mythe,
    In de veronderstelling dat je een deze dagen ging vertrekken.. stuurde ik je ouders gisteren een toi toi toi-tje. En wat tekst voor jou. Blijkt dat je al je voetstappen aan het achter laten bent daar!! Wil je nu dan op deze manier vele verwonder momenten toe wensen
    Veel lol, gezelligheid, mooie kleuren en geuren!
    Lieve Mythe, groet uit Utrecht

  • 16 April 2014 - 15:48

    Ria:

    Ha Lieve Mythe, Wat leuk zo je verlag te lezen. heb je al op de evenaar gelopen???? Geniet ervan en doe voorzichtig! Ria (en vast ook groeten van frans)

  • 18 April 2014 - 22:17

    Betty:

    Ha lieve Myrthe,
    zo even een rustig moment om te lezen en te reageren. Leuk hoor van je te lezen zo snel al. Je 1e Spaanse les heb je vast al achter de rug. Geniet en geniet en geniet.
    Lieve groet, ook van Fons
    Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Mariscal Sucre

Myrthe

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6902

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: